Bugün en sevdiğim sağlıklı gıda ile uğraşan dükkana gittim.Hareket halindeyken erken bir öğle yemeği için organik çiğ sebzelerden yapılmış büyük bir bardak taze sebze suyu almak istedim.
Her zamanki gibi havuç, kereviz, pancar, ıspanak ve salatalık karışımı istedim.Fakat, ıspanağı çıkardım.Ben kesinlikle tüm yeşillikleri es geçtim!
Genellikle böyle talepler meyve suyu servisi tarafından basit bir şekilde karşılanırken bu sefer adam bana baktı ” neden ıspanak yok? Buraya gelen ve ıspanağın suyunu isteyen bir sürü çiğ sebze suyu seven kişi var”
Ah! Harika soru! Bir blog geldiğini hissediyordum …
Çiğ Besinler, Seni seviyorum, gerçekten özür dilerim (ama, lütfen biraz et yiyin! Biraz soluk solgun görünüyorsun).
Her şey çiğ yenilmemeli, özellikle sebzeler!
Bazı çiğ sebzeler pişirilmeli, aksi halde kendinize gerçekten zarar verirsiniz. Aşağıda, sebzelerin çiğ ya da suyu sıkılnış şeklinde yenilmemesi gerektiğinin özeti verilmiştir.
Kötü haber, taşıyıcısı için özür dilerim (tiroid sounu için diyor olmalı), ancak turpgil sebzeler vücudunuzda tiroid hormonunun üretimini bloke eden kimyasal maddeler içerdiğinden yemeden önce pişmelidir! Her 3 Batılıdan 2’sinin aşırı kilolu veya obez olduğu düşünülürse ve bu, 2020 yılına kadar% 75’e çıkması öngörülürken, ağırlık ile mücadele eden insanlar genellikle sınırda olan ve tamamen şişmiş hipotiroidizme maruz kaldıklarından, bu önem taşımaktadır.
Hipotiroidizm, tiroid bezinin yeterli miktarda tiroid hormonunu üretmediği bir durumdur, bu nedenle sıkıntı çeken biri, öncelikle tiroit hormonunun üretilmesini engelleyecek gıdaları yemeyi istemez!
Hipotiroidizm belirtileri, soğuk eller ve ayaklar, saç inceltme, yorgunluk, azalmış ya da var olmayan libido, kaba kuru saçlar, kabızlık, kilo verme güçlüğü ve diğerleri arasında depresyonu içerir.
Pişmiş turpgiller de, goitrojenik(tiroid sorunu çıkaran) maddeleri yaklaşık 2/3 oranında azalır. Fermantasyon, bu sebzelerde goitrojenlerini azaltmaz, ancak lahana turşusu gibi fermente olmuş turpgiller tipik olarak çeşnili bir şekilde yenilir ve bu nedenle az miktarda tüketilirse diyet iyot açısından zengindir.
İşte tiroid bezinizi korumak isterseniz ham yemeyi istemediğimiz yaygın turpgil sebzelerin listesi!
Roka, brokoli, karnabahar, lahana, şalgam, kuşburnu yeşillikleri, çin lahanası, brüksel lahanası, turp, şalgam ve su teresi.
Bu sebzelerin çoğunun taze sebze suyu karışımlarında veya salatalarda yaygın olarak bulunduğuna dikkat edin. Ara sıra yapılan bir roka salatası veya bir miktar lâhana bir çoğu için zarar vermeyecek olsa da, bu sebzelerin hiçbirini ham biçimde yeme / içme alışkanlığı edinilmemeli.
Çiğ Yeşillikler
Bazı yeşilliklerde oksalik asit adı verilen bir kimyasal madde bulunur. Okzalik asit ağız ve bağırsak yolunda çok rahatsız edici bir maddedir. Demir ve kalsiyum emilimini de engeller ve böbrek taşlarının oluşumuna katkıda bulunabilir.
İyi haber şu ki, oksalik asit buhulama veya pişirme ile azaltılabilir. Sebze pişirildikten sonra suyunu attığınızdan emin olun.
Okzalik asit içeren sebzeler arasında ıspanak, pazı, maydanoz, frenk soğanı, pazı ve pancar gibiler bulunur.
Hmmmm. Ispanağın demir içeriği yüksek olduğu biliniyor ancak çiğ yemenin oksalik asit nedeniyle mutlaka istediğiniz demiri vermeyeceğini mi düşünüyorsunuz?
Evet, bu doğru.Ispanağı önce pişirin! Eğer ki demir eksiliği için destek arıyorsanız çiğ ıspanağa bağımlı olmayın.

————————————————–

(Bundan sonraki gönderilerimde oksalik asit (oksalat) daha fazla irdelenecektir,iyi okumalar)

Bu yazı tam olarak çevrilmemiştir.Önemli olduğunu düşündüğüm yerleri çevirdim.
Yazıda hatalar bulunabilir.
Orjinal yazı;
http://www.thehealthyhomeeconomist.com/think-raw-veggies-a…/

Reklamlar